Whatsapp Whatsapp Telefon Hemen Ara Randevu Messenger Randevu Randevu Al

Kışın İçinizi Isıtacak Besinler

Aniden soğuyan ve ısınan havalarda, vücudumuz ısı dengesini koruyamayabilir. Havanın aniden soğuması sonucu düşen vücut sıcaklığıyla birlikte bağışıklık sistemimiz de zayıflar.  Dolayısıyla soğuk algınlığı, grip, nezle, öksürük, ateş gibi durumlarla karşılaşabiliriz. Özellikle çocuklar, gebeler, yaşlılar ve demir eksikliği olan bireylerin sık hastalanmalarında vücut sıcaklığının düşmesi önemli bir rol oynamaktadır. Böyle dönemlerde vücudu içten ısıtacak ve vücut direncini arttıracak besinleri düzenli olarak tüketmek oldukça önem taşımaktadır.

İşte vücudumuzun termojenik dengesini ayarlayarak bizi sıcak tutacak 8 besin:

 

 

Tarçın: Soğuk havalarda çabuk üşüyor, sık hastalanıyorsanız ısıtıcı özelliği bulunan tarçından farklı şekillerde yararlanabilirsiniz. Çubuk tarçını suyunuza ve çayınıza; toz tarçını sütünüze ve yoğurdunuza ekleyerek hem içinizi ısıtıp hem de oluşan tatlı isteğini bastırabilirsiniz.

 

 

 

 

 

 

Zencefil:  Termojenik özelliğe sahip bir bitki kökü olan zencefili toz halinde çorbanıza, çayınıza, kurabiyelerinize ekleyebilirsiniz. Ayrıca zencefili çeşitli karışımlarda kullanarak, vücutta oluşmuş olan hipoterminin düzelmesine katkı sağlarken bağışıklık sisteminizi de destekleyebilirsiniz.

 

 

 

 

 

 

Zerdeçal: Vücudu ısıtan bir diğer baharat olan zerdeçalı çorbalara, yemeklere ve salatalara ekleyebilirsiniz. Hatta sütünüze ekleyerek hazırlamış olduğunuz altın sütle, gün içinde enerjinizi artıracak güzel bir ara öğün yapabilirsiniz.

 

 

 

 

 

 

Kırmızı acı biber: İçinde bulunan ve acı tadın kaynağı olan ‘kapsaisin’ maddesi daha fazla enerji harcamamızı sağlayarak vücut sıcaklığını arttırmaktadır. Dolayısıyla soğuk havalarda yemeklerinizi tatlandırmak için kullandığınız pul biberle vücut sıcaklığınızı dengede tutabilirsiniz.

 

 

 

 

 

 

Keçiboynuzu Pekmezi:  Kansızlık (anemi) sorunu olanlar daha fazla üşür. Demir içeriği yüksek keçiboynuzu pekmezi, kansızlık sorununa iyi gelerek vücut sıcaklığının düzenlenmesine katkıda bulunur. Vücuda ısı ve direnç kazandırması ve enerji vermesi için her gün 1 çorba kaşığı keçiboynuzu pekmezi tüketebilirsiniz.

 

 

 

 

 

 

Yumurta: Vücudun ısı dengesini kurmak için protein ve demir kaynağı besinler son derece önemlidir. Anne sütünden sonra en kaliteli protein kaynağı olan yumurta demir yönüyle de zengindir. Farklı şekillerde tüketebileceğimiz yumurtayı, üzerine vücut sıcaklığını arttırmaya yardımcı olan karabiber ekleyerek daha faydalı hale getirebilirsiniz.

 

 

 

 

 

 

Kırmızı Pancar:  Vücudumuz  kök sebzeleri sindirirken daha fazla enerjiye ihtiyaç duyar. Bunun sonucunda üretilen ısıyla vücut sıcaklığımız  yükselmiş olur. Kök sebzelerden özellikle kırmızı pancar, vücut sıcaklığını arttırırken aynı zamanda güçlü antioksidan özelliğiyle bağışıklık sistemimizi de destekler. Kalorisi oldukça düşük olan pancarı salatalara ekleyerek tüketebilirsiniz.

 

 

 

 

 

Salep: Kışın sevilen içeceklerinden olan salep, özellikle zencefil ve toz tarçın eklenerek tüketildiğinde vücut ısısını dengeleyici bir besin haline gelmektedir. Bir bardak salep yaklaşık 200 kalori olup ara öğün olarak tüketilebilir.

 

 

 

 

 

Kış Soğuklarından ve Hastalıklarından Koruyan Reçine Tarifi

1 kibrit kutusu kadar rendelenmiş zencefilin üzerine 1 yemek kaşığı taze sıkılmış limon suyunu ekleyin. Ardından 1 çimdik kırmızı toz acı biber ve 1 çay kaşığı bal ekleyin. Oluşturmuş olduğunuz reçinenin üzerini sıcak su ile tamamlayıp sabahları tok karna tüketin.

Sağlıklı günler diliyorum.

Dyt. Psk. M. Berrin AK